Nina fra Spotlight og Mona fra New Yorker.
I 2010 skjedde det flere ting på Jærhagen:
April
– Tilbords åpnet dørene i 2.etg. Til-bords innredet butikken med helt ny oppdatert innredning, og tilbyr kun-dene en virkelig flott butikk med godt vareutvalg. Ingvild fra Coop Mega søker på stillingen som daglig leder, og får jobben. Ingvild forteller at de er meget godt fornøyde med utviklingen på butikken. Da julen nærmet seg tok det helt av til tider, og tiden vi er inne i nå er utrolig viktig for Tilbords. Med full fokus på borddekking til konfir-masjon/bryllup, og ikke minst de po-pulære ønskelistene til Tilbords, gjør dette sitt til at det kan bli lange dager, men det trivest vi med sier Ingvild. Butikken er i god vekst, og jeg har stor tro på gode tider fremover sier en fornøyd butikkleder.
Mai
- Paul Aadnesen - den populære og tradisjonsrike familiebedriften fra Nærbø som er meget sterke på kva-litet, utvalg, kunnskap og service innen herreklær, velger å åpne en bu-tikk i 2.etg, like ved Tilbords. De åpner en stor flott butikk som tilbyr kvalitets og merkeklær til menn fra ungdoms-alderen og opp til ”godt voksen” alder. Paul Aadnesen ble tatt godt i mot av fornøyde kunder, og daglig leder Paul Arne kan i dag melde fra om at de er
veldig godt fornøyde med utviklingen på det første året i Jærhagen. Vi trivest godt sammen med kundene på Klepp, og for tiden er det full fokus på dresser til konfirmanter, finstas til 17.mai og nyheter til de som ønsker ny vår/sommer garderobe. Han kan stolt fortelle om flere kjente merkevarer som finnes i butikken, og det siste
på utvalgslisten: Tiger of Sweeden er han skikkelig glad for å kunne tilby til kundene.
August
– Nina Lea som da jobber nede påWagner hører at en butikk i 2.etg på Jærhagen
er til salgs… Hun slår til, og i løpetav 1 uke får hun kjøpt sin egen butikk. Butikken
får navnet Spotlight Fashion. I butikken finner du klær til damer fra ungdom og oppover til ”voksen ungdom” Blant annet kan du finne merkevarer som Vila – Nora –
Share female – Pulz i. Nina har lagt stor vekt på at kundene skal finne det rette utvalget i butikken, og har tydeligvis truffet veldig godt. Utviklingen siden hun startet har vært utrolig, og den gode utvikling ser ut til å fortsette. Drømmen til Nina var å få drive sin egen butikk, og drøm-men har gått i oppfyllelse. Sammen med sine gode medarbeidere i butik-ken, ønsker hun alle kunder velkom-men til en hyggelig handel.
- September
– New Yorker utvider til dobbel størrelse på butikken. Mona og Wenche på New Yorker har lenge følt på at butikken burde ha vært større. De har fra første dag ligget i 1.etg og har hele tiden solgt klær til spreke damer. De har hatt lyst til å utspreke damer. De har hatt lyst til å utvide for å kunne tilby også yngre damer et bedre utvalg, og når de hører at nabobutikken blir ledig, slår de fort til, og dermed kan de stolt
åpne dobbel så stor butikk i september mnd. Også dette har blitt godt mottat av kundene på Jærhagen. Omsetningsutviklingen de håpet på å få er i boks, og utviklingen fortsetter. Denne tiden på året er også en viktig tid for New Yorker. Konfirmanter, vårgarderober osv skal ut til fornøyde kunder. Mona og Wenche setter kunden i høysete, og jobber på for å kunne tilby det kundene ønsker.
Redaktør -