Med bakgrunn i forståelsen om at all reklame er god reklame, har Kenneth Oliver Rasmussen lagt ansvaret for markedsføringen av strippeklubben sin, Money Talks, til organisasjonen Ottar.
Reklamekampanjen fikk en god start da utestedet åpnet i høst. Ottar kastet seg på, og sørget for at det lettkledde budskapet ble godt spredd utover hele bibelbeltet på Vestlandet. Knallstart, altså! Men hva skjedde så? Oppfølgingen uteble. Tilsynelatende var det ingen som gadd å bry seg nevneverdig om fortsettelsen, før reklamebyrået Ottar omsider for en ukes tid siden innkalte til debattmøte på Skeianetunet. Organisasjonen klarte å samle rundt 30 debattlystne deltakere, men det syntes ikke som om politikerne kjente sin besøkelsestid. Kun Heidi Bjerga fra Sv og Annelin Tangen fra Ap tok seg bryet med å stille opp på den nye markedsføringsframstøtet.
Tilfeldig møte med Rasmussen
Sandnesmagasinet var forleden ute i et helt annet oppdrag, og traff helt tilfeldigvis på mr. Oliver Rasmussen utenfor sin noe beskjedne leilighet på Voll i Klepp. Vi slo av en liten drøs, og fikk bekreftet at mannen helt bevisst hadde valgt å legge den helt kostnadsfrie markedsføringskampanjen til avisredaksjoner og kvinnesaksgrupper. Som god framsynt journalist sikret vi oss selvsagt et bilde av mannen, slik at en artikkel bare var en telefonsamtale unna. Vi hadde en del flere spørsmål om hvordan mr. stripping så langt vurderer reklamekampanjen for sitt utested.
Stum telefon
Men det skulle vise seg å ikke være så enkelt. I rundt en uke har vi forsøkt å få tak i Rasmussen på en av de mange mobilnumrene han står oppført under i telefonkatalogen. Omsider fikk vi en sms der han lurte på om vi ikke heller kunne sende spørsmålene på epost. Vi svarte at en artikkel normalt sett blir best når den er basert på en samtale, og lurte på når han kunne ha anledning til å prate med Sandnesmagasinet. Siden har vi ikke hørt en lyd fra den kanten. Litt underlig i grunnen med tanke på at all reklame er god reklame. Men kanskje det ikke er så god reklame å sette fokus på selve reklamekampanjen?
Redaktør -