Torsdag 29. april åpnet butikken no.1 marked på Bryggen senter. Og folk ble både overrasket og tilfredse med alt den nye butikken hadde å by på.
Det ble en svært så kjekk, og ikke minst travel, åpningsdag for Nina Solheim og de andre på no.1 marked. De første timene var det konstant kø foran kasseapparatene, riskabuen gikk nærmest mann av huse for å sjekke ut den nye butikken og for å benytte seg av de mange gode tilbudene og de mange faste, lave prisene.
- Responsen var utrolig god. Det ble en hektisk dag, men slikt er bare gøy. Tilbakemeldingene var kun positive. Mange sa at en slik butikk er akkurat det som har manglet i Hommersåk, smiler Solheim.
No.1 marked på Bryggen er en del av en relativt nyetablert kjede her til lands, og butikken på Bryggen er kjedens største med sine 360 kvadratmeter. Av andre butikker i samme kategori er Clas Ohlson og Biltema. No. 1 marked tilbyr således et veldig bredt varesortiment. Glass og steintøy, kjøkkenutstyr, gaveartikler, interiørtekstil, verktøy, hobby, sport og fiske er blant varekategoriene. Det meste man trenger til hus og hjem er å finne i hyllene. Og alt skal være til en billig penge.
- Folk hadde lagt merke til at vi var i ferd med å flytte inn på senteret og mange fortalte de hadde smugkikket inn gjennom vinduene for å se hva vi har. Og en del sa de ble nærmest overveldet da de kom inn. ”Så mange varer” og ”så lave priser” var vanlige kommentarer, forteller Solheim.
Med etableringen av no. 1 marked på Bryggen kan kjøpesenteret innerst i Hommersåkvågen tilby Riskabuen så å si alt under ett og samme tak. No.1 marked blir den nest største butikken på Bryggen, kun Rema 1000 er større. Alle butikkene på senteret jobber målrettet for å fortsette fjorårets positive trend, og med no. 1 som nok et trekkplaster ligger alt til rette for med handel på Bryggen.
- Det er kjekt å være en del av Bryggen senter i dager som dette. Vi kommer til å jobbe hardt for at kundene skal velge nettopp oss når de skal på handlerunde, og vi skal gjøre det med et smil, lover Solheim.
Redaktør -