Ett år med Interoptik

12.04.2004
Ett år med Interoptik
interoptik_hommersåk

Mandag 14. juni var det ett år siden Interoptik Hommersåk åpnet i Bryggen Senter.
– Det har vært et spennende og lærerikt år, sier optikerparet Eivind Egeland og Ragnhild Galtung.

- Det har gått over all forventning. Vi har passert 850 klienter i kartoteket, noe vi er meget fornøyde med. Vi må benytte denne anledningen til å takke riskabuen for å ha tatt godt imot oss. Vi er avhengig av at innbyggerne i Hommersåk støtter opp om oss for at vi skal ha en fremtid her. Vi ser lyst på fortsettelsen og vi er midt i en ansettelsesprosess av butikkmedarbeider i 50 prosent stilling. Det skal bli godt å få litt hjelp, smiler Egeland.

Bevisste kunder
Hommersåk har så langt innfridd optikernes forventninger, Bryggen senter likeså.
- Det er trivelig å jobbe her. Selvsagt stilles det store krav til oss som fagfolk, men det er slik det skal være. Vi har også merket at Riskabuen er prisbevisste og heldigvis er Interoptik meget konkurransedyktige på pris. I tillegg til å ha tilbud året rundt på komplette briller, har vi et unikt tilbud gjennom kjeden vår, nemlig en egen "Brillekonto", Det er en ordning hvor kunden deler utgiftene til brilleinnkjøp over et år. Tilbudet er uten rentekostnad eller gebyr. Dette har vært en stor suksess i hele landet, også her i Hommersåk, sier Egeland.

Solmote
Og nå når sommeren nærmer seg, går Egeland og Galtung mot en travel tid. Sommeren er solbrilletid, og Galtung kan fortelle at solbriller er etterspurt i bygda.
- Nå er vi i full gang med sommeren og årets solbriller. Vi har lyse dager og mange tilbringer tid utendørs, enten på sjøen, i fjellet eller hjemme i solsteiken på terrassen. Det som er viktig er at øynene beskyttes mot UV-stråling. Det er bare lov å selge modeller som er såkalt C-merket, altså briller som gir beskyttelse mot strålingen. Det er forskjell på billige briller og et par kvalitetsbriller fra optikeren, det lønner seg alltid å være kvalitetsbevisst når man handler solbriller, mener Galtung.
- Vi har i vår valgt å investere i det kjente solbrillemerket Oakley. Oakley er kjent for uslåelig optisk kvalitet i solbrilleglassene. Produsenten er meget nøye med passform på brillene og bruker kun de beste materialer i glass og innfatning. Designet er helt unikt og i tillegg til tøffe sportsmodeller har vi også klassiske modeller.
Så langt har vi fått veldig bra respons og må fortløpende bestille inn flere modeller, forteller Egeland.
- Men vi har også andre merker i solbriller, alt fra eksklusive merkevarer som Sand, Gucci og Ralph Lauren og mange midt på treet i pris som Ray Ban. Vi ønsker å ha et bredt utvalg slik at folk kan få det de trenger her hos oss, smiler optikerparet.

Redaktør -

Nyheter

Anne Fossen debuterer med mørke og tankevekkende dikt

Anne Fossen debuterer med mørke og tankevekkende ...

Anne Fossen, en 52 år gammel musiker, ...

Å finne sin egen stemme gjennom dikt

Å finne sin egen stemme gjennom dikt

Elise Fotland er en søkende, sensitiv ...

Like om hjørnet

Like om hjørnet

Ikke la mandagen slukke lyset ditt

– Å skrive skrekk har gjeve meirsmak

– Å skrive skrekk har gjeve meirsmak

Ny bok frå Aleksander Brun: «Under Huda» ...

Tårer på strå

Tårer på strå

Tårer på strå handler om å ...

Det hendte

Takk for at du gjorde meg så fine…”

En baker kan stundom ikke tenke seg livet ...

Varemagasin vakte ”opsikt viden om”

Varemagasin vakte ”opsikt viden om”

For første gang skal gi mang en ting ...

Da byen var en varemesse verd

Det finnes i hvert fall ett byhistorisk eksempel ...

Søndagsskolen som var hverdagsskole

Søndagsskolen som var hverdagsskole

Det er ikke alltid at tingene er som de synes ...

Seilskuter som aldri fikk sin sang …

Seilskuter som aldri fikk sin sang …

Noen rimsmeder har med betydelig alvor forsøkt ...